Türkiye Fıstık Üreticileri Merkez Birlik Başkanı Faruk Akbaş, fıstık üreticilerinin yoğun bir şekilde aşı döneminde olduğunu belirterek, son günlerde fıstık bahçelerinde ciddi bir hırsızlık ve zarar verme sorununun baş gösterdiğini açıkladı. Sosyal medya hesabı üzerinden video yayınlayan Akbaş, üreticilerden gelen şikayetlerin ortak bir noktada buluştuğunu söyledi. Bahçelere habersizce girerek aşı kalemlerini çalan kişileri sert bir dille eleştiren Akbaş, "Maalesef bazı kendini bilmez suçlular, fıstık bahçelerine girip aşı kalemlerinizi çalıyorlar. Bu büyük bir vebaldir, aynı zamanda suçtur. Bununla ilgili yetkili makamlara suç duyurusunda bulunduk" dedi. Hırsızların bahçelere yaz günü budama yapar gibi zarar verdiğini, hatta bazı kişilerin geçen yılın aşılıklarını aşı kalemi diye keserek ağaçları katlettiğini vurgulayan Birlik Başkanı Faruk Akbaş, konunun valilik düzeyinde takip edildiğini belirtti. Akbaş, valilik tarafından jandarma ekiplerine gerekli bilgilerin verildiğini ve yakalanan şüphelilere yönelik hukuki sürecin tavizsiz uygulanacağını ifade etti. Fıstık üreticilerine de çağrıda bulunan Akbaş, bahçelerinde şüpheli durum veya tespitleri olan çiftçilerin vakit kaybetmeden emniyet güçlerine suç duyurusunda bulunmalarını istedi.
Faruk Akbaş: Fıstık bahçelerinde aşı kalemi hırsızlığı arttı
Türkiye Fıstık Üreticileri Merkez Birlik Başkanı Faruk Akbaş, fıstık bahçelerinde artan aşı kalemi hırsızlığına ve ağaç katliamlarına karşı üreticileri uyararak, yetkili makamlar ve jandarma ile hukuki sürecin başlatıldığını duyurdu.
Bunlar da ilginizi çekebilir